Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Α' Λυκείου - Κεφάλαιο 6 - Εκπαιδευτικά Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα - Προγραμματισμός βασισμένος σε Συμβάντα


Μέχρι τώρα έχετε συναντήσει τις δομές προγραμματισμού : Ακολουθία, Επιλογή και Επανάληψη. Επίσης γνωρίσατε την έννοια της Διαδικασίας

Εκτός από τις παραπάνω Δομές τα τελευταία χρόνια δημιουργήθηκαν περιβάλλοντα με εντολές προγραμματισμού βασισμένες σε γεγονότα (ή συμβάντα). 

Τα γεγονότα (ή συμβάντα) που συναντώνται σ' ένα υπολογιστή είναι το πάτημα ενός πλήκτρου (ή συνδυασμού πλήκτρων) ή το αριστερό ή δεξί κλικ του ποντικιού, ή κάποιου άλλου περιφερειακού.

Με βάση τα γεγονότα αυτά δημιουργούνται διαδραστικά περιβάλλοντα. Στα Διαδραστικά περιβάλλοντα ανήκουν τα Λειτουργικά Συστήματα (Windows, Linux κ.α.), οι Εφαρμογές γραφείου (επεξεργαστής κειμένου κ.α.), οι ιστοσελίδες και βέβαια τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Στις πίστες του Flappy κώδικα θα δημιουργήσεις το δικό σου διαδραστικό παιχνίδι που θα ανταποκρίνεται και θα εκτελεί διαφορετικές κινήσεις αν πατήσεις κλικ με το ποντίκι, αν πληκτρολογήσεις ένα γράμμα, αν πατήσεις ένα πλήκτρο...    Μπορεί να μετακινείται προς μια κατεύθυνση, να παίζει έναν ήχο ή οτιδήποτε άλλο σκεφτείς...

Για την Α' Λυκείου πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο  https://studio.code.org/sections/KWPYJU
Οι κωδικοί θα σας δοθούν στο εργαστήριο.



Παρακολουθήστε το βίντεο  με τη περιγραφή του Προγραμματισμού βασισμένος σε γεγονότα.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πίστα 1 


Σημείωση : Πολύ απλά τα πράγματα  - κάθε φορά που πατάς αριστερό κλικ με το ποντίκι το Flappy Bird θα φτερουγίζει και θα παίζει και τον ήχο φτερού. 
Το πράσινο τετραγωνάκι με τη φράση με το κλικ αποκαλείται χειριστής γεγονότων (ή συμβάντων).
Στην 1η πίστα δεν υπάρχει το πορτοκαλί πλήκτρο Όταν εκτελείται που υπήρχε στα δύο προηγούμενα παιχνίδια.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πίστα 2


Σημείωση : Τώρα έχεις να διαχειριστείς 2 γεγονότα : Οταν θα πατάς κλικ στο ποντίκι και Όταν χτυπήσει στο έδαφος τι θα γίνεται. 
Θυμήσου ότι όταν χτυπήσει στο έδαφος το Flappy Bird τελειώνει το παιχνίδι.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Πίστα 3

Σημείωση : Το επιπλέον μοβ τουβλάκι που εμφανίζεται σ' αυτή την πίστα σου επιτρέπει να ορίσεις την ταχύτητα κίνησης (σε κανονική, αργή, γρήγορη). 
Η ταχύτητα που θα ορίσεις θα είναι σταθερή καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Υπάρχει μόνο 1 γεγονός να διαχειριστείς : τι θα κάνει το Flappy Bird όταν πατάς κλικ. 
Το παιχνίδι τελειώνει όταν προσεγγίσει στον στρογγυλό μαύρο στόχο.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Πίστα 4


Σημείωση : Έχεις 2 γεγονότα να διαχειριστείς
Το ένα Με το κλικ είναι έτοιμο. 
Στο 2ο γεγονός : Όταν χτυπήσει το εμπόδιο, το παιχνίδι τελειώνει.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πίστα 5 - Μετρήστε πόντους !


Σημείωση : Το Flappy Bird μετράει πόντους όταν περνάει τα εμπόδια
Το παιχνίδι θα σταματήσει όταν χτυπήσει στους κατακόρυφους πράσινους σωλήνες.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Πίστα 6


Σημείωση : Είναι όπως η προηγούμενη πίστα μόνο που έχεις να διαλέξεις το είδος του φτερουγίσματος (κανονικό, αργό, γρήγορο) και να δοκιμάσεις να περάσεις τους κάθετους πράσινους σωλήνες. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πίστα 7


Σημείωση: Τα γεγονότα (συμβάντα) είναι σχεδόν έτοιμα, αλλάζεις μόνο το σκηνικό της πίστας.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πίστα 8

Σημείωση : Τα γεγονότα είναι σχεδόν έτοιμα. 
Στο μπλοκ Όταν εκτελείται όρισε μια Τυχαία Σκηνή Πόλης και ένα Τυχαίο Παίκτη. 
Όταν σκοράρει ένα πόντο τότε όρισε να αλλάζει η Σκηνή Πόλης και η εμφάνιση του Παίκτη.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πίστα 9

Σημείωση : Το παιχνίδι τελειώνει μόνο όταν χτυπήσει στο έδαφος.
Όταν περνάει εμπόδιο σκοράρει έναν πόντο και αλλάζει Εμφάνιση Σκηνικού και Παίκτη. 
Όταν χτυπάει σε ένα εμπόδιο τότε θα μηδενίζεται το σκορ και οι πόντοι θα αρχίζουν από την αρχή.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πίστα 10 - Ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις το δικό σου παιχνίδι !!! 


Σημείωση : Τοποθέτησε σε κάθε γεγονός (συμβάν) τι θέλεις να κάνει το Flappy Bird όταν περνάει εμπόδια, όταν χτυπάει στο έδαφος ή πότε θα τελειώσει.
Μπορείς να ορίσεις το Σκηνικό Πόλης, την εμφάνιση του Παίκτη, τη μορφή του Εμποδίου, το Πάτωμα κ.α.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------