Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Τίτλος της έρευνας : Ο τίτλος της έρευνας πρέπει να είναι σύντομος και ακριβής (12-15 λέξεις). Ο τίτλος πρέπει να περιλαμβάνει τις μεταβλητές που πρόκειται να μελετηθούν, (Μεταβλητές είναι τα χαρακτηριστικά ή οι παράγοντες που μεταβάλλονται, δηλ. δεν παραμένουν σε σταθερή κατάσταση ή τιμή κατά τη διάρκεια της έρευνας. Παραδείγματα μεταβλητών : Ύψος, βάρος, εμβαδόν τάξης, χρόνος μελέτης).


  Τυπική διατύπωση ενός τίτλου:
  • Ποια είναι η επίδραση του/της   θερμοκρασίας     στο/στη      μήκος μεταλλικής ράβδου 
  • Σε ποιο βαθμό ο/η/το   χρώμα ενός υλικού   επηρεάζει    την απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας
  • Ποια/ποιες/ποιοι   οικιακοί ηλεκτρικοί λαμπτήρες    (ρήμα)   ακτινοβολούν περισσότερο φως     
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 - Παρουσίαση του προβλήματος

Παρουσιάζεται το γενικότερο πρόβλημα που αποτέλεσε έμπνευση και αφορμή για την πραγματοποίηση της έρευνας 
(Π.χ. η βία στα γήπεδα, η ανακύκλωση, η συντήρηση τροφίμων μέσα στο σπίτι, η ευχάριστη διαβίωση μέσα στο σπίτι κ.λ.π.). 

Σ’ αυτό το κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην ιστορική εξέλιξη του προβλήματος, τι είναι γνωστό μέχρι τώρα για το πρόβλημα κ.λ.π. δηλαδή γίνεται η ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.




-----------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 -  Παρουσίαση του σκοπού της έρευνας

Εξήγηση των λόγων για τους οποίους πραγματοποιήθηκε η έρευνα, τι είδους έρευνα είναι (με πείραμα-με ερωτηματολόγια), ποια συγκεκριμένα ερωτήματα θα απαντηθούν 

(Π.χ. Γιατί ξεκινούν τα επεισόδια στα γήπεδα; Γιατί οι πολίτες δεν συμμετέχουν ενεργά στην ανακύκλωση; Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος συσκευασίας για την σωστότερη δυνατή συντήρηση τροφίμων στο σπίτι; Πόσο επηρεάζει ο προσανατολισμός την ευχάριστη διαβίωση μέσα στο σπίτι;)


------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 - Παρουσίαση των κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί
Αποτέλεσμα εικόνας για satisfy my needs

Γιατί η συγκεκριμένη έρευνα βελτιώνει την υπάρχουσα κατάσταση στον τομέα που αναφέρεται;

Μικρή και περιεκτική αναφορά στον τρόπο και στους λόγους που η έρευνα θα βοηθήσει την επιστήμη, την κοινωνία, τον άνθρωπο, την γνώση κ.λ.π.


------------------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 - Η «υπόθεση» της έρευνας

Ποια είναι η ΥΠΟΘΕΣΗ για την οποία θα αναζητηθούν απαντήσεις, αν ισχύει ή όχι, με βάση ποια υπόθεση θα συνταχθεί το ερωτηματολόγιο ή θα οργανωθεί το πείραμα; 

[Π.χ. Οι φίλαθλοι πάνε στο γήπεδο προδιατεθειμένοι να ξεκινήσουν επεισόδια, οι πολίτες δεν συμμετέχουν στην ανακύκλωση γιατί δεν υπάρχει στήριξη του θεσμού από τους Ο.Τ.Α.,η πλαστική συσκευασία συντηρεί περισσότερο τα τρόφιμα αλλά είναι ανθυγιεινή, είναι καλύτερα ένα δωμάτιο να είναι ανατολικομεσημβρινό κ.α]


-------------------------------------------------------------------------------------


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 -  Ανάλυση των παραμέτρων που δεν επηρεάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας

Παρουσιάζονται οι μεταβλητές οι οποίες θεωρείται δεν επηρεάζουν (ή έχουν αμελητέα επίδραση) τα αποτελέσματα της έρευνας

[π.χ. κοινωνικό ή μορφωτικό επίπεδο φιλάθλων (Βία στα γήπεδα), ηλικία ερωτώμενων πολιτών (Ανακύκλωση), η εποχή του χρόνου δηλ. αν πραγματοποιήθηκε καλοκαίρι ή χειμώνα (Συντήρηση)]

---------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 - Περιγραφή των ορίων της έρευνας (π.χ. το μέγεθος του δείγματος)

Είναι παράγοντες που επηρεάζουν και περιορίζουν την αξιοπιστία της, οφειλόμενοι στις περιορισμένες δυνατότητες του ερευνητή. 

(π.χ. αριθμός πειραμάτων, χρονική διάρκεια της έρευνας, επιλογή του δείγματος πληθυσμού, επίδραση προηγούμενων ερευνών στο δείγμα, περιορισμένη ακρίβεια οργάνων, απλοποιήσεις των προβλημάτων, παραδοχές, κόστος...)


---------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 -  Περιγραφή της διαδικασίας που ακολούθησε ο ερευνητής

Ακριβής περιγραφή της διαδικασίας με χρονική ακολουθία, ώστε να είναι δυνατή η επανάληψη και επαλήθευση της και από άλλους ερευνητές.



--------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 -  Ορισμός των μεταβλητών που εξέτασε η έρευνα


Μεταβλητές είναι τα στοιχεία που μεταβάλλονται, δηλ. δεν παραμένουν ίδια κατά τη διάρκεια της έρευνας 

(Μεταβλητές μπορεί να είναι το βάρος, το ύψος, το φύλο, τα ενδιαφέροντα, οι γνώσεις ή η στάση ενός ανθρώπου για ένα θέμα, ο τρόπος αντιμετώπισης ενός θέματος,  ο τόπος διαμονής, οι επιδόσεις ενός μαθητή στο σχολείο ή σε ένα διαγώνισμα κ.α.)



----------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 – Συμπεράσματα



Ερωτηματολόγιο ή Περιγραφή πειράματος (φωτογραφίες), 






Γραφικές παραστάσεις μετρήσεων, 

και 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

επαλήθευση ή διάψευση της υπόθεσης.





--------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 - Προτάσεις για συμπληρωματικές έρευνες στο μέλλον από άλλους ερευνητές

Η υπόθεση της έρευνας εφόσον επαληθεύτηκε, μπορεί να αποτελέσει δεδομένο για μια νέα έρευνα στον ίδιο ή άλλο τομέα της επιστήμης. 

Γίνονται κάποιες προτάσεις.



-------------------------------------------------------------------------------------------

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11 - Βιβλιογραφία ή ιστοσελίδες που χρησιμοποιήθηκαν


 Ø  Έντυπο υλικό:

·          Βιβλία που σχετίζονται με το θέμα
·          Εγκυκλοπαίδειες
·          Λεξικά
·          Άτλαντες
·          Περιοδικά με άρθρα που σχετίζονται με το θέμα  (γενικά, επαγγελματικά κ.λ.π.)
·          Εφημερίδες με άρθρα που σχετίζονται με το θέμα
·          Διπλωματικές εργασίες , διατριβές
·          Ανακοινώσεις και φυλλάδια  διαφόρων φορέων, οργανισμών, επιχειρήσεων, επίσημες δημοσιεύσεις ή εκδόσεις π.χ. κυβερνητικές κ.λ.π.

Ø  Πηγές με τη βοήθεια Η/Υ, Τηλεόρασης, ραδιόφωνου, οπτικοακουστικών υλικών και πολυμέσων: 

·          Ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και  τράπεζες δεδομένων
·          Μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο (Internet)
·          Κατάλληλες διευθύνσεις στο διαδίκτυο
·          CD ROM
·          Μαγνητοσκόπηση ή μαγνητοφώνηση προγραμμάτων τηλεόρασης ή ραδιόφωνου

Ø  Έρευνα πεδίου με επισκέψεις που μπορείτε να κάνετε σε μέρη που σχετίζονται με το θέμα

 Ø  Επισκέψεις σε μουσεία, επιχειρήσεις κ.λ.π.
 Ø  Προσωπικές πηγές:
·     Συνεντεύξεις που μπορείτε να πάρετε από ειδικούς επιστήμονες που έχουν ασχοληθεί με το θέμα
·    Ερωτήσεις που μπορείτε να απευθύνετε σε ειδικούς επιστήμονες μέσω διαδικτύου (Ask an expert)
·    Ερωτηματολόγια που μπορείτε να απευθύνετε σε φορείς , σε επιχειρήσεις ή σε άτομα που έχουν σχέση με το θέμα