Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

Γ' Γυμνασίου - 3 - Η ώρα του κώδικα - Δομή επανάληψης - Angry Birds

Η δομή επανάληψης στον προγραμματισμό είναι από τις πιο συνηθισμένες και χρησιμοποιείται σχεδόν σε κάθε πρόγραμμα. 

Με τη δομή επανάληψης θα βάλετε το Angry Bird να επαναλάβει πολλές φορές τα ίδια πράγματα.

Αφού χρησιμοποιήσατε τη δομή ακολουθίας στις 5 πρώτες πίστες είστε έτοιμοι για την 6η πίστα  που χρησιμοποιεί τη δομή επανάληψης (σε διάφορες μορφές). 


Σε κάθε δομή επανάληψης πρέπει να οριστεί

  • ο αριθμός των επαναλήψεων καθώς και
  • οι εντολές που θα εκτελεστούν πολλές φορές.

Οι εντολές που θα σας χρειαστούν για τις επόμενες πίστες είναι : 

  • προχώρησε μπροστά
  • στρίψε αριστερά ή δεξιά και 
  • επανάλαβε κάποιες ενέργειες που θα μπούνε και θα κουμπώσουν μέσα στο ροζ πλαίσιο.


Παρακολουθήστε το επόμενο βίντεο για τη λειτουργία της επανάληψης στους υπολογιστές από τον Mark Zuckerburg - ιδρυτή του Facebook.



Στην 6η πίστα εμφανίζεται το ροζ μπλοκ της επανάληψης και μέσα σ' αυτό το ροζ μπλοκ θα εισάγετε τις εντολές που χρειάζεστε και θα ρυθμίσετε και τον αριθμό των επαναλήψεων.



Τελειώνοντας το παζλ 6 πατώντας το πράσινο κουμπί Προβολή Κώδικα θα εμφανιστεί η αντίστοιχη εντολή όπως εμφανίζεται στην JavaScript.



--------------------------------------------------------------------------------------


Στην 10η πίστα εμφανίζεται ένας ιδιαίτερος τύπος εντολής επανάληψης : Επανάλαβε Μέχρις Ότου. 

Σ' αυτό τον τύπο επανάληψης δεν δηλώνουμε τον αριθμό των επαναλήψεων (ίσως γιατί δεν τον γνωρίζουμε) αλλά δηλώνουμε τη συνθήκη την οποία όταν συναντήσει το Angry Bird θα σταματήσει. 

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο που εξηγεί την έννοια αυτής της δομής επανάληψης : 




Συνεχίστε την προσπάθειά σας μέχρι την πίστα 13 με τις δομές επανάληψης.