Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Α' Λυκείου - Κεφάλαιο 5 - Κύκλος ζωής εφαρμογών

Την έννοια «πρόβλημα» τη συναντάμε στα μαθήματα του σχολείου, στους τομείς της Επιστήμης και της Τεχνολογίας καθώς σε αρκετές καταστάσεις της καθημερινής μας ζωής. 

Γενικά ως πρόβλημα θεωρούμε κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση. Ή κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. 

Σε μερικά προβλήματα που μας απασχολούν μπορούμε να βρούμε εύκολα τη λύση, ενώ σε άλλα πιο σύνθετα δυσκολευόμαστε ή και μερικές φορές είναι αδύνατο να βρούμε τη λύση.
Με βάση τα παραπάνω μπορούμε να ορίσουμε ομάδες προβλημάτων όπως τα απλά και τα σύνθετα, τα άλυτα, τα λυμένα, τα επιλύσιμα.


Έχουμε συνδέσει την έννοια πρόβλημα κυρίως με τα μαθήματα των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Γεωμετρίας κ.α. ενώ προβλήματα είναι και οι ασκήσεις που τίθενται προς επίλυση (όπως οι γλωσσικές παρατηρήσεις, μια έκθεση, μια κατασκευή κ.τ.λ.

Σε κάθε πρόβλημα υπάρχουν δεδομένα (τα στοιχεία του προβλήματος που μας είναι γνωστά) και ζητούμενα (τα αποτελέσματα του προβλήματος). 
Απαραίτητο σημείο για να προχωρήσει κάποιος στην επίλυση ενός προβλήματος είναι να έχει κατανοήσει επαρκώς την διατύπωση και να έχει αναλύσει τα δεδομένα καθώς και να έχει προσδιορίσει τα ζητούμενα


____________________________________________________________________________

Ο υπολογιστής και η επίλυση προβλημάτων

Σήμερα ο άνθρωπος έχει βασικό εργαλείο τον υπολογιστή (κάθε είδους, desktop, laptop, tablet, κινητό κ.α.) για την επίλυση ιδίως υπολογιστικών προβλημάτων. 

Το πλεονέκτημα που έχει ο υπολογιστής είναι ότι μπορεί να :

  • αποθηκεύσει μεγάλο πλήθος δεδομένων (αριθμούς, κείμενα, εικόνες, ήχο, βίντεο), 
  • εκτελεί υπολογισμούς 
  • επεξεργάζεται δεδομένα ταχύτερα από τον άνθρωπο, και 
  • εκτελεί με πειθαρχία, συνέπεια και για όσες επαναλήψεις χρειαστεί μια λογική σειρά εντολών. 

Οι εντολές δίνονται στον υπολογιστή με τη μορφή προγραμμάτων
Ένα πρόγραμμα περιέχει εντολές (οδηγίες) που κατευθύνουν τον υπολογιστή, για να εκτελέσει μία συγκεκριμένη εργασία και να επιλύσει ένα πρόβλημα. 


Είναι απαραίτητο να δώσουμε στον υπολογιστή δεδομένα, στη συνέχεια αυτός τα επεξεργάζεται - σύμφωνα με τις εντολές των προγραμμάτων που εκτελεί - και στο τέλος δίνει την απάντηση στο πρόβλημά μας.

Πολλά προβλήματα είναι υπολογιστικά και απαιτούν για την επίλυσή τους λογικές σκέψεις και μαθηματικές πράξεις. Τέτοια προβλήματα είναι για παράδειγμα ο υπολογισμός της μισθοδοσίας ενός υπαλλήλου, ο υπολογισμός του μέσου όρου της βαθμολογίας ενός μαθητή, η επίλυση μιας δευτεροβάθμιας εξίσωσης, η πρόγνωση του καιρού με βάση μετεωρολογικά στοιχεία. 

Υπάρχουν προβλήματα που δεν μπορούμε να επιλύσουμε με τις υπάρχουσες γνώσεις μας, όπως για παράδειγμα η ακριβής πρόβλεψη των σεισμών. 

Τέλος, κάποια προβλήματα δεν επιλύονται, όπως ο τετραγωνισμός του κύκλου με κανόνα και διαβήτη.

Για την αντιμετώπιση των δύσκολων και σύνθετων προβλημάτων απαιτείται πρώτα η κατανόησή τους με σαφή και πλήρη καταγραφή και αποσαφήνιση των δεδομένων και των ζητουμένων, έπειτα η ανάλυσή τους σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα, και τέλος η εκτέλεση οργανωμένων βημάτων επίλυσης.


_______________________________________________________________


Εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου

Ανάπτυξη εφαρμογών



•Η λέξη «εφαρμογή» χρησιμοποιείται, επειδή κάθε πρόγραμμα έχει μία συγκεκριμένη εφαρμογή για τον χρήστη του και βασίζεται σε μία ανάγκη του.

•Οι εφαρμογές πρέπει να υποστηρίζουν τις καθημερινές δραστηριότητες των χρηστών των υπολογιστών και των φορητών συσκευών (έξυπνων κινητών, tablets) με αποδοτικό και γρήγορο τρόπο.
Βήματα του κύκλου 
ζωής εφαρμογών

Για να δημιουργηθεί μια εφαρμογή για ένα υπολογιστικό σύστημα είναι απαραίτητο να ακολουθηθούν τα επόμενα βήματα : 
        •Ανάλυση: καταγράφονται αναλυτικά τα δεδομένα και τα ζητούμενα του προβλήματος
        •Σχεδίαση: καθορίζονται οι ενότητες (μέρη) από τις οποίες θα αποτελείται η εφαρμογή
        •Υλοποίηση : επιλέγεται η γλώσσα προγραμματισμού για την υλοποίηση της εφαρμογής και δημιουργείται το εκτελέσιμο πρόγραμμα
         •Λειτουργία: η εφαρμογή δίνεται αρχικά στους χρήστες για δοκιμές και ελέγχους και διόρθωση λαθών
  •Συντήρηση: γίνονται όλες οι απαραίτητες προσαρμογές, αναβαθμίσεις και διορθώσεις της εφαρμογής