Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

Α' Λυκείου - Κεφάλαιο 6 - Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών

Τα περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών μας παρέχουν τη δυνατότητα να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε εφαρμογές (όπως σελίδες στο διαδίκτυο, ηλεκτρονικά παιχνίδια, εφαρμογές όπως η ζωγραφική, η επεξεργασία κειμένου, η επεξεργασία βίντεο κ.α.). 

Τα περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών χρησιμοποιούν γλώσσες προγραμματισμού. Σήμερα υπάρχουν πολλές γλώσσες προγραμματισμού και χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη διάφορων εφαρμογών όπως η C, η C++, η Java, η PHP, η C#, η Python, η JavaScript, η Perl, η Visual Basic, η Ruby, η Lisp, η Pascal, η Prolog, η MATLAB κ.α.


Υπάρχουν επαγγελματικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα για τους έμπειρους προγραμματιστές, αλλά και άλλα περιβάλλοντα που έχουν σχεδιαστεί για χρήστες που δεν έχουν ιδιαίτερες γνώσεις προγραμματισμού όπως οι μαθητές. Αυτά ονομάζονται εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα.




Ένα τέτοιο ολοκληρωμένο προγραμματιστικό περιβάλλον για μαθητές ή αρχάριους είναι Η ώρα του Κώδικα.








Ένας μαθητής σ' ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να μελετήσει με εύκολο τρόπο τις βασικές δομές του προγραμματισμού. 

Οι βασικές δομές προγραμματισμού είναι :
  1. Δομή ακολουθίας : Σ’ αυτή τη δομή ένα αντικείμενο θα εκτελέσει εντολές που βρίσκονται η μια μετά την άλλη.
  2. Δομή επιλογής : Σ’ αυτή τη δομή όταν ένα αντικείμενο βρεθεί σ’ ένα σταυροδρόμι θα πρέπει να αποφασίσει ποιο δρόμο θα ακολουθήσει
  3. Δομή επανάληψης : Σ’ αυτή τη δομή ένα αντικείμενο καλείται να επαναλάβει πολλές φορές τα ίδιες κινήσεις.
Για να αρχίσετε τις πίστες με τις βασικές δομές προγραμματισμού πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο  https://studio.code.org/sections/KWPYJU

Οι κωδικοί θα σας δοθούν στο εργαστήριο.


1. Η δομή ακολουθίας βρίσκεται στις πίστες 1 - 5. 

Δείτε το ακόλουθο βίντεο για να σας βοηθήσει στα πρώτα σας βήματα.  



2. Η δομή επανάληψης (με συγκεκριμένο αριθμό επαναλήψεων) στις πίστες 6 - 9.

Στο ακόλουθο βίντεο θα δείτε οδηγίες για την δομή επανάληψης.



3. Η δομή επανάληψης (με άγνωστο αριθμό επαναλήψεων) στις πίστες 10 - 13

Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε οδηγίες για την επανάληψη με άγνωστο αριθμό επαναλήψεων.




4. Η απλή δομή επιλογής στις πίστες 14 - 17. Σ' αυτές τις πίστες η δομή επιλογής πρέπει να εκτελεστεί πολλές φορές γιαυτό περικλείεται από μια δομή επανάληψης.
Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε οδηγίες για την απλή δομή επιλογής




5.  Η σύνθετη δομή επιλογής στις πίστες 18-20. 

Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε οδηγίες για την σύνθετη δομή επιλογής.